maandag 4 mei 2009

pendel 3

Nadat de donderdag weer optimaal werd benut als uitslaapdag was het vrijdag1 mei weer zover. Om 7:00 stond ik weer klaar bij station Enschede Drienerlo, om 7:15 uur kwam Jan-Willem aan rijden met bus 37. Om 7:30 uur reden we richting Deventer. Daar weer laden en vervolgens richting Apeldoorn, daar kwamen er een stuk of 8 passagiers bij en vervolgens moesten we ook nog naar Arnhem, omdat we iets te vroeg waren gaven we de mensen die al in de bus zaten 20 min pauze. Zelf ben ik even naar een collega van de rode concurrent(Boosten reizen) gelopen. Roviz,even een babbeltje gemaakt en al snel was het weer tijd om te vertrekken.
Mooi op tijd kwamen we aan in Maarheeze terwijl het behoorlijk vast stond op de randweg Eindhoven waar ze volgens mij elke dag van alles veranderen, nooit hetzelfde daar.
Nu was het wachten op bus 24 van Royal coach travel de bus waarop ik moest werken, een Berkhof Axial dd. Het enige bedrijf dat met een ander merk rijdt, er is dit jaar ook een Bova bijgekomen. Persoonlijk werk ik liever op een Vanhool o.a. daar ik de keuken daarvan fijner vindt en je de catering netter kunt opbergen. Maar in de Berkhofs en de Bova zit wel een aparte slaapcabine voor de host(ess) dat is wel erg lekker, zo ook in bus 24 van één jaar oud.
Om 11:30 uur kwam m'n bus er aan, de kar gepakt en de bus ingepakt. Ook een voordeel in een Berkhof is de koelkast, een enorm ding. Van alles een treetje erin en klaar is kees.
Ik had de bus ingepakt en inmiddels waren chauffeurs Lars en Ivo ook al gearriveerd, zoals vele chauffeurs wel gezellige mannen.
Om 12:00 uur reden we richting Nederweert om een paar mensen op te halen, vervolgens richting Maastricht voor een aantal passagiers. Maar eerst natuurlijk aan het werk, de eerste ronde was erg goed...
Ook hebben we in Mestreech het nicotinegehalte weer op pijl gebracht en uiteraard effe ouwehoeren met wat collega's. En hup de bus weer in richting Luik en de Ardennen, Lars deed het buspraatje en iedereen weer content.
Lars en Ivo vonden dat ik de menuutjes van het AC Arlon wel effe kon aanprijzen, geen probleem vind het zelfs altijd wel leuk om beetje door de micro te praten. Met de bonnen door de bus en de mannen waren tevreden.
Na het tanken dus richting het AC restaurant. Daar hebben we de mensen ruim de tijd gegeven om lekker te kunnen eten. Terug bij de bus waren de mensen ook tevreden over het eten en dat is dan goed te horen.
We gingen niet over Longwy maar gewoon richting de grens, gelukkig was het niet druk. Lars had inmiddels het stuur overgenomen en reed naar Aire de montegny de le roi. Een parking waar de grootste meuk niet komt dus geen lange wachtrijen voor de wc's. 20 min later reden we weer verder, nog weer een dvd erin en de kids ook weer blij. Verder liep het ook allemaal lekker en reden we rond de klok van 23:00 al door Lyon heen, iets daarachter op isardrome een stop. Daarna mocht ik lekker m'n bedje opzoeken en was zo vertrokken, op de grens werd ik weer wakker gemaakt en deden we de ochtendstop op imporda. Daar reden we om 5:50 uur weer weg en kon ik met de afrekenronde beginnen. Toen alvast een beetje poetsen en toen waren we alweer in Tordera, reisleiding aanboord vouchers uitdelen en toen konden we naar de hotels.
Dat ging snel, om 7:30 stonden we stil. Poetsen portemonnee in orde maken en lekker ontbijten. S'middags lekker naar het strand met wat collega's, paar uurtjes slapen, eten en toen weer naar de bus.
De terugrit ging voorspoedig, we waren een rechtstreekse bus naar Tilburg en Rotterdam dus om half één waren we terug in Maarheeze. Catering eruit en met Tom mee naar de garage van Staf cars in lommel waar hij de auto had staan. T'was een gezellige rit, op naar de volgende...