maandag 4 mei 2009

pendel 2


Maandag 27 april was het meteen weer aan de bak, voor deze pendel liet ik me inplannen op de nieuwe bus(nr 37) van Schiks reizen. Ik hoefde er vandaag niet zo vroeg uit want ik werd opgehaald door chauffeur Tom hij rijdt bij het Belgische touringcarbedrijf Staf cars en woont ook hier in de buurt. Om 7:30 reden we met de auto richting Maarheeze waar we om 10:00 aankwamen. Nadat ik wat papieren heb ingevuld zag ik dat m'n bus er al aankwam en ben toen met m'n hele hebben en houwen richting de bus gegaan. Het inladen van de catering was een makkie want aanvoerchauffeur Jan-Willem hielp me een handje mee, nadat de koelkasten goed gevuld waren, de koffiepot klaarstond en alles zo stond hoe ik het hebben wil begon het wachten. Maar met de vele collega's in de buurt gaat die tijd ook altijd wel snel voorbij, een goede roddel is natuurlijk nooit weg.
Het sein was gegeven dat alle bussen binnen waren dus kon het wisselen beginnen, koffers eruit nieuwe erin en ik gaf de stoelnummers aan de passagiers. Iedereen zat in de bus, krabbel halen bij de balie en we waren vertrokken. Op naar Maastricht waar we nog een viertal mensen moesten ophalen, in de tussentijd had ik de cateringkaartjes weer uitgedeeld en m'n eerstje rondje gelopen. Na de eerste ronde weet je al wel ongeveer wat voor rit het zal worden, maar de eerste indruk was goed.
Zoals gewoonlijk was het weer eens behoorlijk druk op de A2 en hebben er dan ook een dik uur over gedaan om op de Geusselt te komen.
Mensen erin sommigen eruit om een sigaretje te roken en nadat chauffeurs Rob en Aubry aan stoelen dans hadden gedaan konden we vertrekken. Aubry deed het bus praatje en snel daarna ging ik weer aan de loop.
Rond de klok van 15:00 uur kwamen we het luxemburgse Martelange binnengereden en werd het tijd om de bus ook te voorzien van iets vochtigs, in de vorm van Diesel. Gelukkig was het rustig en kon de slang er snel worden ingehangen, mensen er weer in en op naar Lunchgarden voor een lekkere maaltijd.
Weinig bussen stoppen daar en het is er dus lekker rustig.,zelf heb ik een lekker biefstukje met friet, grote salade en rijstepap met aardbijen erboven op genomen. Tevreden kwamen de mensen weer terug bij de bus en iets later dan gepland reden we weer verder richting de vele rotondes die Arlon heeft, en al snel waren we bij de grens.
Nu gingen we richting Aire de sandacourt waar de eerstvolgende stop weer werd gemaakt en het tevens de beurt was aan Aubry om weer een stukkie te sturen, daar kwamen we rond de klok van 19:30 aan en gaven we de mensen ruim 20 min om alles te doen wat ze daar wilden doen. Aldaar stonden er nog drie andere bussen, kletsen met de collega's dus.
De vele kinderen in de bus waren helemaal in hun nopjes met de film sharktale die we al hadden opgezet en het maken van tekeningen.
Iets na 22:00 uur stopten we nog effe op aire de ferté, costa brava rit dus tijd zat. De mensen weer terug de bus in en de meesten vielen al stilletjes aan in slaap, echt druk had ik het dus niet meer. Iets achter lyon hielden we de nachtstop op Isardrome, een grote parking waar ze goede voorzieningen hebben. De Montemar wagen van schiks stond er ook en heb nog een lekker broodje rookworst kunnen scoren bij hostess Cassandra.
Het bedje had ik al opgemaakt dus kon er na de stop zo in rollen, voor een paar uurtjes dan. Op de grens maakte rob me wakker en had ik tot Imporda de tijd om op te frissen en een kopje koffie te drinken. Daar aangekomen konden de mensen met hun cateringkaartje bij de deur komen om een kopje koffie/thee of wat anders te komen halen.
Nu nog de afrekenronde alles opruimen en toen kwamen we bij Tordera aan waar de reisleiding aanboord kwam. Daar krijgen we ook te horen waar en in welk hotel we slapen, het was dit keer Papi. Op de zandplaat busje gepoetst en toen ontbeten bij lisa. Lekker geslapen en om 17:00 uur waren we weer beneden. Een lekker bord spaghetti gegeten bij Lisa en toen richting de bus alles klaarzetten/aandoen en om 18:45 zijn we gaan rijden. Om iets na 20:00 uur reden we de snelweg weer op richting imporda waar de wc werd geleegd. Toen hadden we een kleine storing, op het 'klokdisplay' bleef continue WC staan ook al was de lamp niet aan op het toilet. De terugweg ging weer net zo soepel als op de heenweg en nadat we hadden ontbeten bij Lunchgarden waren we ook zoweer in Nederland. We waren om 13:45 uur weer terug in Maarheeze en om 15:00 zat ik weer bij tom in de auto naar huis.

3 opmerkingen:

  1. Hee Rik,
    Beetje meer foto's maken hoor!

    Enne.. moest er niet gebingoot worden? *LOL* Dat doen ze toch altijd bij Solmar?

    Groetjes,
    Frank
    http://weblog.frankraven.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, we hadden geen bingo prijzen mee. Ik zal wat meer foto's maken onderweg.
    Gr: Rik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja maak maar eens wat meer foto's dat ga ik ook proberen te doen...
    Enne...Frank we spelen niet altijd bingo hoor!
    Er moeten wel genoeg mensen mee doen anders zijn er teveel niet bingoërs en duurt het voor hun te lang...

    Aubry

    BeantwoordenVerwijderen