woensdag 15 april 2009

Weblog opgestart

Hoi allemaal, op deze manier wil ik jullie mee laten genieten met alle leuke en de soms wat minder leuke ervaringen tijdens het werk als bushost.

Sommigen zullen wellicht denken wat is een bushost, ik zal het kort maar krachtig uitleggen.
Een bushost(ess) is iemand die de catering aanboord van een touringcar verzorgt, vaak op de ritten naar populaire vakantiebestemmingen. Mijn taak is om de passagiers(en chauffeurs niet te vergeten) onderweg goed te verzorgen doormiddel van het uitserveren van een drankje en in sommige gevallen een snack. Een bushost(ess) is vaak het eerste aanspreekpunt in de touringcar dus ook het oplossen van kleine problemen behoort tot onze taak. Het verzorgen van de catering op touringcars wordt veelal gebeurd door een catering bedrijf, zelf ben ik werkzaam bij een catering bedrijf(www.buscatering.nl) die de catering verzorgt op de bussen die voor de touroprator Solmar Tours rijden. Een touroperator dat voornamelijk buspendels uitvoert naar de Spaanse costa's.

Nu hebben jullie hoogst waarschijnlijk een indruk gekregen wat het werk als bushost in houd, hopelijk zullen jullie dit weblog met veel plezier lezen. M'n eerst volgende pendel is in het weekend van 24,25 en 26 april.

1 opmerking:

  1. Hoi Rik,
    Nou, ik ben benieuwd naar je belevenissen...
    Fijn pendelseizoen gewenst en succes met je weblog!

    Groetjes,
    Frank
    http://weblog.frankraven.com

    BeantwoordenVerwijderen